Tábor na Vltavě   1.7. - 8.7.2006 Zpět

Letošní tábor měl být trochu neobvyklý. My zarputilí suchozemci jsme měli strávit týden na raftech při sjíždění Vltavy. Pro většinu to bylo něco zcela nového. A povedlo se. Po měsících zkoumání, zajišťování dopravy, raftů a mohutných příprav jsme opravdu 1.7.2006 v 5:30 ráno nasedli do aut rodičů a odjeli do Vyškova. Odtud pohodlně vlakem do Českých Budějovic. Dále už méně pohodlně do Rybníka, kde nás čekal poslední přestup do dvoupatrového vagónku do Vyššího Brodu, kde se k nám připojilo naše doprovodné vozidlo s veškerou výbavou a proviantem.

První den jsme se ubytovali v kempu Pod Hrází, vyzvedli si rafty a v mírném deštíku zkoušeli poprvé ovládání raftů na klidné vodě pod hrází Lipna II. Velkým překvapením byl příjezd Dandyho s Věrkou a Evou, kteří si vybrali pro svoji dovolenou stejný čas a stejnou trasu.

Druhý den nás čekal první úsek Vltavy a první jezy. Poprvé (a poté skoro každý den) jsme zvládli přemístění tábora do dalšího kempu. To probíhalo tak, že doprovodné vozidlo s odvážnou posádkou a sbalenou veškerou výbavou přejelo na další tábořiště, kde postavili stany. Dále se museli svým důvtipem a šikovností dopravit zpět za ostatními. Po této proceduře začínala první plavba. První jez jsme téměř nezaznamenali, ale ten druhý - Herbertov s dřevěnou skluzavkou, ten stál za to. Vlkuni se netrefili na skluzavku a uvízli na okrajovém kolíku. Obětavě je vysvobodil Kuna a tuším u toho utopil sluneční brýle. Zdárně jsme dopluli do Rožmberku. Po ubytování a večeři jdeme na noční prohlídku hradu Rožmberk. Nejúchvatnější byla akční prohlídka mučírny.

Třetí den nás čekal poklidný úsek. Je pohoda, často jsme soulodili. Děti se ochlazovaly čochtáním ve vodě. Dopluli jsme do Zátoně - kemp Branná, kde si někteří krátí volnou chvíli hrami, někteří seznamováním se slečnami z jiné výpravy a někteří krmí kačenky.

Čtvrtý den byl opět klídek. Cestou jsme si dali oběd na Pískárně. Pak následují 3 jezy. Větřní (Pečkův mlýn) - dlouhá šlajsna, další Konopa u Nového Spolí. Ale nejlepší byl těsně před naším dnešním tábořištěm v Českém Krumlově - jez na Rechlích. Byl to asi metr vysoký skok. No bomba. Malý rodinný kemp u Loděnice je skvělý. Nabízí koupání, grilování, altán, kuchyňku a hlavně téměř úplné soukromí. Večer jsme si připravili svělé posezení a atmosféru.

Pátý den jsme zůstali v Krumlově a podnikali vycházky do města. Zvládli jsme prohlídku hradu, zahrady, značnou část Krumlova. Nestihli jsme věž a pro vysokou cenu jsme vzdali rytířský turnaj. Večer si dáváme s láskou nakládané utopence a plánujeme další cestu.

Šestý den jsme projeli přes tři jezy v Krumlově. Ten prostřední (Mrázkův Mlýn) několik odvážných dospělých i skákalo. Na Jelení lávce nás to pěkně vyhazovalo. Cestou jsme zastavili na klobásky. Po doplutí do Zlaté Koruny, jsme dostavěli pár stanů. Většinu zaujalo pozvání na divadelní přestavení Herkules. Děcka z toho mají doživotní zážitek. Po představení se vyfotili s herci (prý Lahváč ze seriálu Bazén).

Sedmý den je trochu jiný. Balíme a odjíždíme se stany na raftech a přírážíme v kempu pod Dívčím kamenem. Pro vjezd auta jsme si museli den předem zajistit povolení. Pro auto se vrací Vlasta s Olinem stopem. Zonka vaří oběd, někteří staví pyramidy z oblázků a největší zábava - děti se koupou ve vodopádech v lese. Podnikli jsme výšlap na zříceninu Dívčí kámen. Po návratu začalo pršet. Přišla pořádná bouřka a tak jsme nezvládli ani večerní oheň.

Osmý den nás ráno vítali beránci na obloze, ale vzadu se nebezpečně černalo. Zasedla rada a rozhodla, že náš tábor o den zkrátíme. Vypustíme nocleh v Boršově. Přeplánovali jsme vlaková spojení a vyrazili. Naposledy jsme si dali snídani, naskákali do raftů a vypluli do Boršova. Stav vody po bouřce zaplavil všechny mělčiny a ostrůvky. V Boršově jsme před odjezdem vlaku stihli ještě závěrečný oběd. Pak vlakem do Českých Budějovic. Na vlak do Brna jsme sice nesehnali místenky, ale využili jsme prázdného vagónu pro matky s dětmi. Cestou jsme pozorovali, jaké nepřízni počasí jsme unikli. Z vlaku jsme oznámili náš předčasný příjezd překvapeným rodičům. Celý výlet jsme zakončili palačinkami u Kalábů.